16. Svetovno prvenstvo v tekmovanju z UL letali na Madžarskem


V Nagykanizsi na Madžarskem se je v soboto 18. avgusta končalo zahtevno svetovno prvenstvo v letenju z ultralahkimi letalnimi napravami. Za Slovenijo sta tekmovali dve posadki Grauf/Fattori in Milanovič/Vogrinčič. Na prvenstvu je sodelovalo 39 posadk iz 10 držav. V kategoriji dvosedežnih ultralalahkih motornih letal je posadka Grauf/Fattori zasedla 10. mesto, medtem ko je posadka Milanovič/Vogrinčič zaradi tehničnih težav z letalom morala prvenstvo zaključiti že prvi tekmovalni dan.

Za posadko Grauf/Fattori je bil nastop na svetovnem prvenstvu velik izziv, uspešno končati prvenstvo med deseterico pa velika vzpodbuda za naprej.

Na prvenstvu so se posadke med seboj pomerile v različnih disciplinah in nalogah. Discipline so bile sestavljene iz navigacije, tehnike pilotiranja z natančnim pristajanjem in ekonomičnosti letenja, kjer so morali z omejeno količino goriva kar najbolje izkoristiti lastnosti in zmogljivosti letala. Pri ekonomiji je bilo letalo Pipistrel Virus, na katerem je slovenska posadka letela zelo konkurenčno. Zadnji dan sta pri disciplini ekonomije zasedla 2. mesto, tik za nepremagljivo ukrajinsko posadko.

Pri natančem pristajanju je bila posadka Grauf/Fattori zelo uspešna. Posebej dobro sta se odrezala pri pristajanju z delujočim in ugasnjenim motorjem iz višine 300 metrov nad letališčem v 5 metrska označena polja z ustavitvijo v dolžini 100 m. Vsakič sta pri pristajanju dosegla največje možno število 250 točk. Dobro jima je šlo tudi pristajanje v posebno 6 metrsko polje, razdeljeno na štiri enake dele po 1,5 metra, kjer sta zaostala samo za ukrajinsko posadko. Ukrajinca sta imela posebej izdelano letalo, ki je bilo v celoti prilagojeno za predpisane discipline na svetovnem prvenstvu. Postala sta svetovna prvaka z velikim naskokom točk pred drugouvrščenima Čehoma.

Na letošnjem prvenstvu je slovenska posadka zbrala najmanjše število točk iz discipline navigacije, kjer je bilo potrebno natančno opazovati in kontrolirati pozicijo v prostoru ob v naprej napovedani hitrosti letenja. Pri navigacijskih nalogah so posadke prejele s strani sodnikov običajno 10 fotografij, ki so bile posnete dan ali dva prej na zadani tekmovalni poti in jih je bilo potrebno najti ter vrisati na zemljevid v natančnosti 2 milimetrov. Posadka Grauf/Fattori je pri tem imela največ težav, ker se iz letala, s katerim sta letela, ni dobro videlo naprej in tudi njuna prijavljena hitrost 120 km/h je bila visoka. Pri tako zahtevno postavljenih fotografijah so imele prednost posadke, ki so letele med 80 in 90 km/h kar je bilo očitno vidno iz doseženih rezultatov.

Kljub napakam in neizkušenosti v mednarodni konkurenci je posadka Grauf/Fattori zasedla 10 mesto na svetu in s tem rezultatom ponovno po petnajstih letih postavila Slovenijo ob bok drugim letalskim nacijam na tovrstnih letalskih tekmovanjih.

Comments & Responses

Comments are closed.

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress